Ansökan

ANSÖKNINGSFORMULÄR FÖRSKOLAN (1-5 ÅR)

Observera att länken är till ett anmälningsformulär som ni fyller i direkt på skärmen och skickar in till oss digitalt. Har ni frågor om den digitala ansökningsblanketten är ni välkomna att ringa till skolans expedition på tel. 040-30 08 85. Har ni frågor angående antagning till förskolan kan ni ta kontakt med Katrin Smith på tel. 040-6153712 eller e-post katrin.smith@bladins.se.

Syskonförtur tillämpas och gäller endast inom förskola och grundskola.

 

Vanliga frågor angående köanmälningssystemet via Schoolsoft

Fråga: Hur loggar man in i elevkön?
Svar: En bekräftelse på ansökan skickas per e-post till den adress vårdnadshavaren angett. Vårdnadshavaren får ett lösenord i samma e-post meddelande och kan sedan logga in i kön genom att ange elevens personnummer och lösenordet. Här kan vårdnadshavaren uppdatera sin och barnets uppgifter med ny adress, telefonnummer och e-post adress, men inte personuppgifter på sökande elev (dessa uppgifter kan bara ändras av administratören på skolan). Eleven får inget könummer eftersom detta kan ändras om elever med syskonförtur ställs i kö vid ett senare tillfälle. Även efter att anmälan är inskickad så måste länken Logga in i ansökningsformuläret användas för att logga in i elevkön.

Fråga: Jag har skrivit in fel år, hur ändrar jag?
Svar: Administratören på skolan är den som kan ändra startår, så tag kontakt med expeditionen på telefon 040-30 08 85.

Fråga: Jag har glömt mitt lösenord till elevkön, hur gör jag?
Om vårdnadshavarna glömmer bort sitt lösenord så kan de skicka efter ett nytt genom klicka på länken ”Om du glömt ditt lösenord, klicka här!” på inloggningssidan och fylla i barnets personnummer samt en av de registrerade e-postadresserna.

Fråga: Jag har sökt till fel förskola?
Svar: Vårdnadshavaren måste göra en ny ansökan till den rätta förskolan. Man kan inte flytta ansökan till Bladins förskola till en annan förskola.

Fråga: Jag tog bort mitt barn från kön eftersom jag skrev fel i min anmälan och nu kan jag inte ansöka igen.
Svar: Barnet ligger som inaktivt i förskolans kö och administratören måste markera eleven med status ”I kö” och därefter uppdatera de felaktiga uppgifterna. Ta kontakt med expeditionen på telefon 040-30 08 85.